poniedziałek, 12 września 2011

A czy Ty czytasz Lema?

90 lat temu, dokładnie 12 września 1921 roku we Lwowie, urodził się Stanisław Lem. Pisarz, fantasta, filozof, Mistrz pióra i niepokornej myśli. Krytyk i wizjoner. Nigdy nie uważałem się za wielkiego eksperta w dziedzinie jego twórczości. Zrozumiałem i doceniłem ją w swojej literackiej edukacji dość późno. Niemniej jednak chyba żaden pisarz nie wywarł na mnie swym pisaniem tak ogromnego wrażenia jak właśnie Lem. Jego twórczość ukształtowała pokolenia miłośników fantastyki - nie tylko nad Wisłą. Bo to twórczość wyjątkowa - bogata, nasycona przemyśleniami i pomysłami a jednocześnie zachwycająca językiem.
Czytałem Lema, czytam i będę czytać...
Chyba nawet w najbliższych dniach... 
... wy też poczytajcie!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...